Huisregels
Goede
Communicatie door juiste contactgegevens:
De eerste keer:Voor een goede communicatie is het belangrijk dat uw juiste gegevens bij ons bekend zijn. Neem daarom een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspasje mee. Wij verzoeken u daarnaast de online gezondheidsvragenlijst in te vullen. We vragen u deze lijst helemaal en eerlijk in te vullen. Zo voorkomt u complicaties bij uw behandeling.
Wijziging persoonlijke gegevens . Wij willen u vriendelijk verzoeken om eventuele wijzigingen met betrekking tot uw adresgegevens, tandarts of telefoonnummers aan ons door te geven zodat de facturering juist verloopt. Tevens vernemen wij graag van u indien er een wijziging is geweest in medicijngebruik (link naar formulier anamnese) of dat er eventueel sprake is van een wijziging in de medische gegevens die van belang zijn bij onze behandeling. U kunt al deze wijzigingen doorgeven via de desbetreffende formulieren op onze website.
Informatievoorziening en contact:
Hebt u toch vragen? U ziet ons sowieso 1x per maand op de controle.
Voor dringende vragen kunt u natuurlijk ook gewoon telefonisch contact op nemen. De praktijk is telefonisch bereikbaar op 020 47 13 137. Laat een bericht achter met uw naam en telefoonnummer en wij bellen u zsm terug.
Avondortho staat altijd open voor ideeën en op- of aanmerkingen over de behandeling, organisatie en andere zaken.
Afspraken:
Kom op tijd: Wij verzoeken u vriendelijk ongeveer 5 minuten voor aanvang van de afspraak aanwezig te zijn en u aan te melden bij de receptie. Wij werken hard om iedereen te behandelen op het afgesproken tijdstip. Wij hanteren de volgorde van afspraaktijd en niet de volgorde van binnenkomst.
Afspraak afzeggen of verzetten: Bel of mail bij verhindering altijd je afspraak, tot uiterlijk 48 uur tevoren af; anders mogen er naar rato van de afgezegde tijd kosten berekend worden volgens Nza richtlijnen.
Kapotte beugel: Beugelapparatuur is kwetsbaar en gaat helaas wel eens kapot. Om te voorkomen dat de beugelbehandeling vertraging oploopt moet kapotte apparatuur altijd gemeld worden, zelfs als er de volgende dag of op kortere termijn een controle-afspraak gepland staat. We kunnen dan kijken of het mogelijk is de geplande afspraak te verlengen of dat we een nieuwe afspraak moeten in plannen om de beugel te repareren. Als u/je dit niet hebt gemeld kan het zijn dat u voor niets komt en er alsnog een nieuwe afspraak gemaakt moet worden voor de reparatie van de beugel.
Afspraak vergeten of niet nakomen: Een afspraak vergeten verlengt de totale behandelduur. Om u te helpen het risico van het vergeten van een afspraak zo klein mogelijk te houden heeft u de beschikking over de volgende mogelijkheden:
a. U ontvangt van ons een afsprakenkaartje met hierop de gegevens van uw afspaak.
b. Wij kunnen u een afspraak bevestiging sturen per email
c. Indien u uw afsprakenkaartje verloren bent kunt u per email of telefonisch contact met ons opnemen.
Zeer ernstige pijnklachten na openingstijd van de praktijk. Indien er sprake is van een zeer ernstig probleem en/of pijnklacht dan verzoeken wij u eerst onze website onder het kopje “spoed” de aanwijzingen en oplossingen door te nemen. Mocht u na het lezen hiervan ervan overtuigd zijn dat het een zeer spoedeisende aangelegenheid betreft dan kunt u bellen naar: 020 47 13 137.
Kosten
Wanneer controle afspraken niet worden nagekomen zonder bericht van afwezigheid (48 uur van te voren doorgeven), worden er kosten in rekening gebracht. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit soms gebeurd. Daardoor zullen wij de eerste keer geen kosten in rekening brengen. Mocht het nog een keer voorkomen, dan brengen we per gereserveerde 10 minuten, € 10,00 in rekening.
Bij gemiste afspraken van 60 minuten en langer zijn wij genoodzaakt het bedrag van € 60,00 in rekening te brengen, ongeacht het aantal gemiste afspraken.
Veel te laat komen: De verloren gegane tijd in rekening brengen doen we ook, als u echt veel te laat komt voor een afspraak.
Let wel, bovenstaande kosten worden over het algemeen niet door uw zorgverzekeraar vergoed!
Mondhygiene
Wanneer de mondhygiëne tijdens de behandeling ondanks alle inspanningen van onze kant of van derden, niet verantwoord meer zou zijn en tot ernstige belemmering leidt bij de orthodontische behandeling of zelfs permanente schade aan het gebit blijkt te geven, dan zijn wij gerechtigd de behandeling per direct te beindigen en de apparatuur te verwijderen.
Het is daarom aan u om zorg te dragen voor een goede mondhygiëne, een verantwoord dieet en het opvolgen van instructies die wij geven bij het gebruik van de diverse beugelsoorten. Dan kunnen wij vervolgens in een gezonde mond zo snel mogelijk het gewenste eindresultaat behalen. Ter volledigheid, Er kan geen aanspraak worden gemaakt op restitutie van voorafgaande declaraties.
3)Fluoridegebruik . Wanneer er tijdens de orthodontische behandeling één of andere vorm van vastzittende beugels wordt gebruikt dan raden wij het gebruik van fluoridespoelmiddel met klem aan. Hiervoor geven wij een receptje mee, welke herhaald mag worden. De kosten van dit spoelmiddel worden doorgaans niet door uw zorgverzekeraar vergoed. Deze producten zijn ook vrij verkrijgbaar bij de bekende drogisterijketens. Het spoelen met fluoride moet dagelijks gebeuren en bij voorkeur tussen twee poetsbeurten in. Rond vier uur ’s middags is dus een goed tijdstip. Wordt het dan vergeten dan mag het ook na het avondpoetsen. Spoel gedurende tenminste twee minuten en spuug het dan uit zonder na te spoelen. Eet of drink niets gedurende een half uur.
Tandartscontrole
In de praktijk
• Onze praktijk is een openbaar gebouw. Daarom mag u bij ons binnen niet roken
• Ook vragen we u uw mobiele telefoon op ‘stil’ te zetten. Belt iemand u op? Voert u dan dat gesprek zo kort mogelijk en zonder de andere aanwezigen te storen
• Helaas mag ook een huisdier niet in de praktijk komen
b) Aansprakelijkheid Waak zelf over uw eigendommen. Avondortho is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.
Facturering
U kunt zich in schrijven voor Nota van Famed. Hiermee kun u:
* Uw nota’s digitaal inzien
* Adreswijzigingen doorgeven
* Uitstel van betaling aanvragen
* Een betalingsregeling treffen
* Zich aanmelden voor FiNBOX
* Nota’s digitaal indienen bij uw zorgverzekeraar
Risico's en bijwerkingen
Tevreden / ontevreden?
De behandelovereenkomst
Privacyregeling